loading...
پایگاه مقاومت بصیر مدرسه نمونه دولتی حسینیان
جانشین واحد بازدید : 6 جمعه 22 شهریور 1392 نظرات (0)

راهكارهای قرآنی در مقابله با جنگ نرم

جنگ نرم بدون اختلال در نظام فكری و اخلاقی و درونی فرد و جامعه، موفقیت‌آمیز نخواهد بود و لذا صیانت از جوهره ایمانی و بنیاین‌های فكری و روحی از الزامات مقابله در جنگ نرم است.


رضا طلایی‌نیك، كارشناس مسائل راهبردی و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه جنگ نرم علیه نظام و جامعه اسلامی از ویژگی‌های خاصی برخوردار است، اظهار كرد: جنگ نرم به رغم تشابه در برخی از روش‌ها و تاكتیك‌ها، در جوامع گوناگون وجوه متمایزی متناسب با ماهیت و هویت هر جامعه دارد؛ در جنگ نرم علیه حاكمیت و جامعه اسلامی، ایمان، تقوا، صبر و استقامت دینی توأم با ایجاد تردید و انحراف فكری هدف‌گذاری می‌شود.

وی افرود: دشمن برای پیشبرد اهداف خود در جنگ نرم علیه نظام اسلامی ایمان و خدامحوری و اتحاد و استقامت دینی مردم را نشانه می‌گیرد كه با اتخاذ روش‌های پیچیده و عمدتاً غیر مستقیم همراه می‌شود.

وی با اشاره به اولویت قرار گرفتن جنگ نرم برای تخریب نظام اسلامی تصریح كرد: جنگ نرم بیش از روش‌های دیگر در مقابل نظام و جامعه اسلامی اولویت داده می‌شود، اما پایه‌های دینی و مردمی نظام اسلامی مانع از موفقیت‌های دشمنان در نبردهای نظامی و سخت‌افزاری است و لذا توسل دشمنان به جنگ نرم علیه جامعه و حاكمیت دینی به‌رغم پیچیدگی و دشواری از اولویت‌های آنان است.

طلایی نیك در مورد راهكارهای مقابله با جنگ نرم دشمن خاطرنشان كرد: اتكا به بصیرت، ایمان و تقوای دینی راهبردهای اصلی مقابله با جنگ نرم است، زیرا بصیرت، ایمان، تقوا، مبانی فكری اسلامی، رویكردهای اخلاقی و باورهای ایمانی ترفندهای جنگ نرم را خنثی می‌كند.

این كارشناس مسائل راهبردی تأكید كرد: جنگ نرم بدون اختلال در نظام فكری و اخلاقی و درونی فرد و جامعه، موفقیت‌آمیز نخواهد بود و لذا صیانت از جوهره ایمانی و بنیاین‌های فكری و روحی از الزامات مقابله در جنگ نرم است.

وی با اشاره به ضرورت تقویت هویت دینی و رویكردهای اخلاقی در جامعه، گفت: بینش و اتكا به اخلاق و ایمان اسلامی با تعامل فكری و فرهنگی بین آحاد مردم و نخبگان زمینه‌های جنگ نرم را به شدت كاهش می‌دهد؛ در برابر جنگ نرم دشمنان باید هویت دینی و رویكردهای اخلاقی و آگاهی‌بخشی در جامعه تقویت شود.

طلایی‌نیك با بیان اینكه در برابر جنگ نرم دشمنان باید از ساختا‌رها، روش‌ها و ظرفیت‌های نرم استفاده كرد، افزود: دشمنان انقلاب و ایران اسلامی با ناامیدی از توطئه‌های سه دهه گذشته توسل به جنگ نرم را آخرین حربه خود قرار دادند و در مقابل استفاده از سازوكارهای فرهنگی و اجتماعی و به‌طور نسبی استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی، امنیتی و سیاسی در قالب راهبرد سیستمی و جامعه برای خنثی‌كردن جنگ نرم ضروری است.

این فعال سیاسی اظهار كرد: جنگ نرم در عرصه‌های فكری، فرهنگی و سیاسی طرح‌ریزی می‌شود و لذا برای مقابله پیروزمندانه در این عرصه باید حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را با حساسیت‌های امنیتی و سیاسی توأم كرد.

این كارشناس مسائل راهبردی با تأكید بر اینكه همه ظرفیت‌های جامعه، نخبگان ‌و گروه‌های مرجع برای مقابله با جنگ نرم هنوز بسیج نشده‌اند، خاطرنشان كرد: محدود كردن تلاش‌ها و برنامه‌های مقابله با جنگ نرم در برخی از نهادها و گرو‌ه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی با استراتژی پیروزی در برابر جنگ نرم مغایر است.

 اتكا به بصیرت، ایمان و تقوای دینی راهبردهای اصلی مقابله با جنگ نرم است، زیرا بصیرت، ایمان، تقوا، مبانی فكری اسلامی، رویكردهای اخلاقی و باورهای ایمانی ترفندهای جنگ نرم را خنثی می‌كند.

هوشمندی مردم و حضور اقشار جامعه در صحنه‌های مختلف، به‌رغم كم‌كاری برخی نخبگان و نهادهای ذی‌ربط، روند جنگ نرم دشمنان را كنترل كرده است

طلایی نیك افزود: مشاركت عمیق و گسترده نخبگان و همه نهادهای فرهنگی سیاسی و اجتماعی در برابر جنگ نرم از الزامات موفقیت است، البته هوشمندی مردم و حضور اقشار جامعه در صحنه‌های مختلف، به‌رغم كم‌كاری برخی نخبگان و نهادهای ذی‌ربط، روند جنگ نرم دشمنان را كنترل كرده است، اما علی‌رغم حضور هوشمندانه مردم و شكست نسبی دشمنان در عرصه جنگ نرم هنوز تلاش‌ها در این زمینه ادامه دارد.

وی با اشاره به استفاده دشمن از نقاط آسیب‌پذیر جامعه تصریح كرد: دشمن در فتنه‌های داخلی و توطئه‌های خارجی یك سال گذشته به برخی زمینه‌ها و آسیب‌پذیری‌ها امید بسته است؛ عدم مرزبندی‌های شفاف برخی از شخیت‌ها و گروه‌های سیاسی با شبكه‌های فتنه و توطئه و كم‌كاری‌های فرهنگی در حوزه‌های اجتماعی از بسترهای امید دشمنان به ادامه دشمنان است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در مورد تأثیر فاصله بین نخبگان و مردم در جامعه اظهار كرد: فاصله بین مسئولان و نخبگان یكی از زمینه‌های نفوذ دشمنان برای جنگ نرم است، زیرا با فاصله بین مردم و نخبگان نظام فكری و هنجاری و انسجام اجتماعی با آسیب مواجه می‌شود كه استفاده از آسیب‌پذیری‌های فكری و اجتماعی از اولویت‌های دشمنان در پیشبرد جنگ نرم است.

رضا طلایی نیك افزود: دولت و گروه‌های مرجع سیاسی و اجتماعی باید برای كم شدن فاصله بین نخبگان و مردم برنامه عملی و جامع داشته باشند.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
باسلام این وب سایت توسط واحد مقاومت بسیج مدرسه نمونه دولتی حسینیان تهیه وتنظیم شده است امیدوارم لحظات خوبی دراین وب سایت داشته باشید جهت تعجیل درامر فرج امام زمان (عج) صلوات.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 181
  • کل نظرات : 16
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 156
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 167
  • بازدید ماه : 253
  • بازدید سال : 393
  • بازدید کلی : 2,794
  • کدهای اختصاصی
    ساعت فلش مذهبی اوقات شرعیمهدویت امام زمان (عج)
    دعای عظم البلا
    دعای فرج